Zprávy

Autobusy musí být čtyřikrát bezpečnější a nejlépe 100x

Self-driving-car-risk-paper

Tento údaj pochází z čínského výzkumu s použitím metody, která se dříve nepoužívala ke studiu vnímání bezpečnostní bezpečnosti vozidla - "přístup s vyjádřením preferencí".

"Výsledky ukázaly, že veřejnost tuto novou technologii nepřijme, pokud se neprokáže, že je bezpečnější, přibližně čtyřikrát až pětkrát bezpečnější než vozidla poháněná lidmi," říká společnost. "Navzdory výhodám, které by auto-řídit vozidla přinesla jednotlivcům, je veřejnost mnohem méně pravděpodobné, že přijme nebo dokonce snáší samohybné vozidlo, pokud mají stejnou úroveň rizika jako lidská jízda. Jak uvádí předchozí studie, jednotlivec zvyšuje svůj požadavek na bezpečnost, když je tato bezpečnost svěřena externímu faktoru, jako je například automatizované vozidlo. "

Studie provedla univerzita Tianjin a univerzita Chang'an a zjištění založená na 499 respondentech z průzkumu distribuovaného ve městě Tianjin.

Z respondentů bylo polovina náhodně přidělena k dokončení verze průzkumu pro vozidla poháněná člověkem, zatímco druhá polovina dokončila verzi s vlastním pohonem.

Rizikové frekvence byly vyjádřeny jako jedna úmrtnost na určitý počet ujetých vozokilometrů a jedna úmrtnost na určitý počet obyvatel. Respondenti byli požádáni, aby přijali nebo odmítli každý scénář dopravního rizika na jedné ze čtyř úrovní: nikdy nepřijmout, těžko přijmout, snadno přijmout a plně přijmout.

Výsledky byly čtyři až pětkrát bezpečnější.

Současné riziko úmrtí na globální dopravě se odhaduje na 17,4 na 100 000, což je 350 krát větší než frekvence, kterou přijalo 50% respondentů pro vlastní auto řízení. Z toho vyplývá, že respondenti očekávají, že vozidla s vlastním pohonem zvýší bezpečnost o dva řády oproti současnému dopravnímu riziku.

Na základě výsledků výzkumníci navrhují následující požadavky na vozidla s vlastním pohonem (SDV) na základě tolerance rizika v průmyslové bezpečnosti - koncepce vyvinuté v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví - v níž jsou rizika rozlišována třemi kritérii: nepřijatelné, přijatelné a obecně přijatelné.

  • Nepřijatelné: SDVs jsou méně bezpečné než lidské řidiče
  • Přijatelné: SDV je čtyřikrát až pětkrát bezpečnější - takže je schopen snížit 75-80% současných dopravních nehod
  • Všeobecně přijatelné: SDVs o dva řády mnohem bezpečnější než současné globální dopravní riziko - 100-násobné zlepšení - nebo stejný rozsah pořádku ve veřejné dopravě, jako je železniční a obchodní letecká doprava

Podle společnosti se předpokládá, že lidská chyba způsobí 94% všech dopravních nehod v USA a 75% ve Velké Británii. "Zatímco self-driving vozidla mají potenciál výrazně snížit tyto typy havárií, představují také několik nových silničních rizik, včetně nehod způsobených kybernetickými útoky. Vytvoření dokonale bezpečných vozidel s vlastním pohonem je technologicky i ekonomicky nedosažitelné, ale politika může vyžadovat, aby bylo riziko, že je po cestě, co nejméně technicky dosažitelné. "

Výsledky jsou zveřejněny v dokumentu "Jak bezpečně je dostatečně bezpečná pro samohybné vozy?", Zveřejněné v časopise Risk Analysis.