V květnu loňského roku zahájila EU Evropskou bateriovou alianci zaměřenou na získávání evropských práv podniky stavět 10-20 bateriových továren.
Pouze jedna evropská společnost plánuje vybudovat továrnu - NorthVolt ve Švédsku.
Mezitím jsou zahraniční společnosti závodit na založení evropských bateriových zařízení.
Hlavní město GSR Čína vyrábí baterie ve staré továrně Nissan ve Velké Británii.
LG Chem a Samsung SDI Korea se chystají začít vyrábět v evropských továrnách.
EV výrobce BYD z Čína, SK Inovace Koreje, GS Yuasa z Japonska a současná technologie Amperex (CATL) v Číně všichni hledají evropské stránky pro baterie.
EU říká, že chce zabránit technologické závislosti na cizích státech, ale s evropskými bateriovými společnostmi, které již berou fatalistický přístup k výrobě baterií tím, že se snaží spojit se zahraničními společnostmi, zdá se, že iniciativa EU v oblasti baterií je rok nebo dva pozdě.